sobota 12. února 2011

Odhalte s námi tajemství dvojexpozice!

Některé z fotoaparátů řady Polaroid Image nebo Spectra mají takovou malou, skrytou funkci, která určitě potěší vaše umělecké já a pomůže udělat vaše fotky ještě zajímavějšími - podívejte se, jak s Polaroidem na dvojexpozici!

Jak jistě víte, dvojexpozice je vlastně vyfocení dvou snímků přes sebe na jedno filmové políčko, resp. jednu pola-fotku. Samozřejmě by nemělo příliš smyslu, kdybychom zkrátka dvakrát vyfotili to samé, ale to vám asi říkat nemusím - fantazii se meze nekladou a určitě přijdete na tisíce nápadů, jak tento fígl využít, ať už při focení pohybujících se objektů nebo při nějaké kompozici.

Jak tedy na to? Podmínkou je, aby váš Polaroid měl samospoušť. To splňuje například náš Image System 2 (a samozřejmě mnoho dalších). Poznáte to jednoduše - na zadní straně je posuvník s obrázkem hodin. Postup je velmi jednoduchý. Otevřete foťák a samospoušť zapnete. Polaroid začne odpočítavat a poté vyfotí snímek. Ten ale nevyjede ven a zůstane uvnitř fotoaparátu, protože při focení samospouští byste asi neradi, aby fotka vypadla někam na zem... Toho využijeme - ve chvíli, kdy je snímek uvnitř, foťák zase zavřete a znovu otevřete. Odpočet začne nanovo a vy můžete vyfotit druhý snímek.

Tento postup můžete opakovat klidně třeba 5x (pětiexpozice?) a až budete hotovi, stačí zase oním posuvníkem samospoušť vypnout. Snímek vyleze ven a postupně se na něm objeví oba dva, krásně přes sebe. Umělecké dílo je venku.

Doporučuji nastavit čidlo foťáku na nejtmavší, jinak bude přesvětlená. Také bych se vyvaroval použití blesku. Aby dvojexpozice vypadala zajímavě, je dobré provést na snímku podstatnější změnu (což se mi např. na fotce s oblekem zrovna moc nepodařilo...). Určitě přijdete na spoustu dalších užitečných informací o této skryté funkci a budeme rádi, když se o ně s námi podělíte!


Žádné komentáře:

Okomentovat