neděle 24. března 2013

Jak se fotí s Polaroidem 600SE?


Konečně se nám podařilo sehnat Polaroid 600SE - zřejmě ten nejlepší fotoaparát, který pod značkou Polaroid kdy vznikl (nepočítáme-li velkoformátové speciality). A samozřejmě jsme mu okamžitě propadli! O co jde a jak se s tím fotí?

Polaroid 600SE je postaven na oblíbeném fotoaparátu Mamiya Press a je skutečně vlajkovou lodí mezi klasickými Polaroidy. Má výměnné objektivy, kompletně manuální režim, dálkoměr, možnost použít dálkovou spoušť, připojit externí blesk a mnoho dalšího. Navíc se na něm dají použít různá "záda", a tedy s ním fotit třeba i na svitek. 




My ale (samozřejmě) použili záda na instantní materiály peel-apart, objektiv 127mm se světelností f4,7 od firmy Mamiya a filmy FujiFilm FP3000B a Polaroid 669 (z roku 1993). Tyhle materiály jsou zajímavé samy o sobě, ale ve spojení s Polaroidem 600SE jsou naprosto geniální!

Focení s touhle profesionální "hračkou" chce ale velkou dávku trpělivosti. Je potřeba expozimetr, i přes světelný objektiv hodně světla (hlavně ve spojení s expirovanými materiály Polaroid, jejichž citlivost za těch 20 let klesla odhadem někam k 60ASA) a samozřejmě stativ. My jsme tradičně použili stálá světla FOMEI Fresnel, která jsou na ateliérové focení s Polaroidy ideální. 




Fotili jsme v ateliéru Grovestudio, se kterým sdílíme prostory Polagraphu, s modelkou Bárou a kamarádem Bennem Murhaayou, který s nadšením přitáhl hromadu dalšího vybavení - včetně fotoaparátu na naše přes 20 let expirované Polaroidy 4x5, které byly k našemu velkému překvapení dávno po smrti ;-) 






I přes tuhle nepříjemnost dáme formátu 4x5 ještě šanci a zkusíme to znovu. Zatím jsme byli ale dostatečně uchváceni "Pola-Mamiyou" ;-)

Každopádně to byl zážitek a můžete si být jisti, že si to příště nenecháme pro sebe a možnost Polaroid 600SE si vyzkoušet přichystáme i pro vás! Polaroid 600SE prozatím nabízíme k zapůjčení, klidně se ozvěte!




Galerii fotek, které jsme nafotili, najdete na našem Facebooku
Budeme ji postupně doplňovat. 

Děkujeme všem, kteří se na focení podíleli!



1 komentář: