pátek 19. června 2015

TIP: Jakub radí jak fotit SX-70kou na Instaxový film

Tento tip bude asi z trochu netradičního soudku, ale někoho z vás by mohl určitě zaujmout. Už k nám přišlo pár zákazníků s dotazem, jestli neexistuje nějaká levnější náhrada materiálu za ten od Impossible. A ona tu takvá jedna možnost je :-)

Přišel jsem na způsob, jak fotit klasickým polaroidem na Instax Wide film od FujiFilmu, který je výrazně levnější. Všechno je podrobně popsáno v průběhu článku na fotkách, takže se nemusíte bát, že byste to nezvládli. Teď si shrňme věci, které jsou k tomuto pokusu potřeba: temná místnost úplně beze světla (temná komora je ideální), libovolný Polaroid, který používá filmy SX-70 nebo 600, prázdnou kazetu od SX-70 nebo 600 filmu, neosvícený snímek z filmu Instax Wide, prázdnou Instax Wide kazetu, Fotoaparát Instax Wide a kousek lepicí pásky.

První krok: Lepicí páskou přelepíme horní levý roh kazety abychom zablokovali vysunovač snímků a snímek tak zůstal po vyfocení uvnitř kazety.

Druhý krok: Bude probíhat potmě. Musíte vyndat neosvícený snímek z kazety Instax Wide filmu a zadní stranou ho vložit do Impossible kazety jako je to znázorněno níže. Kazetu s vloženým snímkem klasicky vložíme do Polaroidu. Raději opakuji, že je tento krok nutné provádět v absolutní tmě, fotky jsou pouze ilustrační :-)

Třetí krok: S vloženou kazetou můžete fotit, bude vám fungovat i vícenásobná expozice. Při použití polaroidu SX-70 je nutné ztmavit nastavení víc než obvykle, protože materiál SX-70 má ISO 100 a materiál Instax Wide má ISO 800. S vyfoceným snímkem můžeme pokračovat ke kroku číslo čtyři. Proto doporučuju předtím SX-70ku "modifikovat" na filmy typu 600 podle našeho staršího návodu.





Čtvrtý krok: je potřeba provádět opět potmě. Z polaroidu vytáhneme kazetu s exponovaným snímkem, který vyndáme a vložíme ho do kazety od Instax Wide filmu, kterou vložíme na Instax Wide fotoaparátu a zmáčkneme spoušť. Intax Wide už neexponuje, protože je nastaven tak, že po vložení kazety vyjede nejprve darkslide (černý kryt kryjící snímky před světlem). V tomto okamžiku nám vyjíždí snímek a stačí počkat 2-3 minuty a fotka je na světě. Na závěr ještě několik našich výsledků :-)





Text: Jakub Boháč 

Žádné komentáře:

Okomentovat